Monday, February 20, 2012

Edition:It's too hard to be independent girl??

Assalamualaaikum~



Wahhh tajuk nk gah je kan..baca tajuk je dah gaya emosi semacam..
belum lg ak setat cerita..
owh ni random thought aku bila ak terasa emosi..


Alkisahnya begini..
ada la sorg hamba allah ni mls aku nk sebut nama dia sbb dia ada kaitan ngn fmly aku la jgak..
yg penting dia perempuan..
Dalam pukul 5 mcm tu kazen ak yg duduk kt sunway tu msg ak btau
yg pmpn ni ada kt Bus Stop KL Sentral..
so dia ckp dia sorg2..
hahaha ak gelak je baca msg tu..
sbb dia ingt ak nk sgt la teman dia tggu bas nk blk umah mk ck ak tu..
sorry ak bls sbb ak da jnji nk jmpa kawan baik ak kt dlm KL Sentral
sambil melupakan msg tersebut..
dan xlama lepas tu dpt lg satu msg
msg seterusnya berbunyi dia basah kuyup tggu bas..


Owh budak2 betul la kau ni kan basah kuyup
yg kau x p tempat nk berteduh sapa suruh..
ak sendiri melintas msuk ke KL Sentral
berhujan jgak sbb tertinggal payung kt umah..
relax je weh boleh idup je pun.
alaa setakat pening2 pas kena ujan tu standard la
(padahal ak kalau kena ujan yg bru rentik2 sah2 demam)



Huhu..entahlah kenapa aku nk emosi sgt pasal hal kecik2 ni..
sebenarnya ada byk lg hal besar cthnya psl keja yg ptt aku fikir
tp aku mls nk fikir skrg ni sbb nt aku jgak yg rasa serabut
mmg kita tak boleh lari dr masalah tp kita kena sedar
Allah bg ujian tu sesuai sgt dgn tahap kita



Dan berbalik dn kisah yg terjadi harini..
aku fikir org pmpn yg terlalu bergantung harap dgn laki mmg sukar untuk berdikari..
aku bercakap berdasarkan pengalaman..
kalau ada yg x puas ati mgkin kita punya pandangan yg berbeza..
cuma aku kagum kalau pmpn yg sudah bersuami tidak mengharapkan pertolongan suami seratus peratus contoh drve sendiri keta p keja..
haha ntah pape contoh ak bg..
ak da penat nisbb tu ak bg cth ntah apa2..


Ok cukup untuk mlm ni..bertemu lg di lain edisi..
berharap tidak ada lg edisi yg sakit hati mcm ni..
adoii maafkan kekasaran aku di dlm entry ini..




Wassalam~



P/S:Bersendiri itu tidak pelik kerna kita masih ada Tuhan dan 2 malaikat di sisi kanan & kiri kita :)

0 comments: