Thursday, March 7, 2013

~Silence is cure~

Assalamuaalaikum~

Hampir dua minggu rasa tak update apa2 kat sini.Rindu sgt kt blog kesayangan.Bila ingt zaman study dulu rajin update blog macam2 kisah ditulis.Tapi sekarang sejak bekerja makin kurang menulis makin kurang idea makin malas sebenarnya.Huhuhuuu

Tak tau nak mula cerita dari mana.Rasa macam terperangkap dalam sela masa yg lama.Macam2 jadi sepanjang hujung tahun lepas dan awal bulan ni.Kalau boleh diputar masa mahu saja dibuat video semua.

Hmmm mood malam ni sangat kacau bilau.Tak sangka besar dugaan bila dalam perhubungan ada perbalahan.Ditambah pula hubungan cinta jarak jauh sebagai penambah perisa.Ya aku akui aku sendiri terhempas dengan keadaan ini.Ada masa terfikir sendiri sampai bila harus begini.Sekarang dh bertunang tak lama lg berkahwin tapi harapan tuk tinggal bersama masih samar-samar.

Langit tak sentiasa cerah,kadang-kadang ada gerimis di tengahari.Begitu jua kehidupan bukan manis selalu pahit juga perlu.

Sekarang aku dalam fasa berdiam diri.Berdiam diri dari berhubung.Biarlah aku sendiri seketika mencari jawapan kepada persoalan yg sering timbul kebelakangan ini. Mungkin aku yg salah selama ini.

Ya Allah berikan aku kekuatan untuk menghadapi semua ini. Kadang menangis sgt membahagiakan bila bersama dgn org yg kita cinta tapi terasa kelat bila org yg kita cinta tu menjadi org yg jauh dr kita saat ini.Aku hilang tempat mengadu.


Aku masih punya Allah yang sentiasa ada walau suka dan duka.Aku harus tingkatkan rasa cinta pada Dia Yang Maha Esa.Dia yang tidak pernah mengecewakan aku.Dia yang tidak pernah mendustakan aku.Namun aku yg kadang2 terlupa melebihkan cinta kepada makhluknya melebihi Dia Sang Pencipta.Ya Allah ampunkan segala dosa-dosaku,dosa kedua ibu bapaku dan dosa org2 yg aku sayang.Aku mohon mereka sentiasa berada dalam RahmatMu.Aaminn


p/s: Entry penuh duka sambil air mata mengiringi setiap bait-bait kata..sungguh bila sendiri kita kenal diri.Wassalam


0 comments: