Saturday, March 31, 2012

Sifat Pemaaf

Assalamuaalaikum~


Hampir seminggu rasanya sy senyap di alam maya..
diamku mencari kekuatan diri yg seakan hilang dibawa angin bayu
dan kekangan waktu yg sgt mencemburui aku



Setiap apa yg kita buat setiap apa yg kita lakukan
seharusnya kita meletakkan sepenuhnya pengharapan kepada
Allah yg Maha Kuasa
apabila bertukar bidang kerja dari
clinical audiology kepada marketing audiology
jurang beza itu sgt terasa



kalau dgn pesakit standard la kena marah bila kita buat salah dorg xpuas ati
lagi2 dpt pesakit yg byk songeh dlm kata mudah
mengada-ngada kalau dah kurang dgr tu xcukup power nk pkai yg custom hearing aids pakai jela yg behind the ear...
alasan dorg malu nmpk besaq gedabak kt telinga..dehekkk sgt kot alasan tu
kalau kt obersi dorg x malu pun siap casing hearing aid kaler warna warni lg
ni laa mentaliti org kita asal pakai alat je di kata pekak pdhal bukan pekak tp kurang dengar



itu contoh di klinik,skrg ni bila deal dgn hospital lagi byk kerenahnya
ingt lagi mudah tp haremmmm mkin susah
makin mengada-ngada nk compare dgn pesakit
logik la pesakit mengada sbb dorg kena bayar nk alat dan servis yg elok
ni pe kes dr hospital pun nk wt hal
malas nk sebut satu hosp ni tp kaki tngan dia ni mmg kurengg giler
mcm xmsuk kelas sivik je dulu


marah2 sound aku bagai last2 bila cari punca bukan salah aku pun
salah dorg sendiri tak reti nk buat filing system kemas2
terasa tym tu nk je lempang muka
org yg bercakap tu tp sbb dlm fon
pastu mustahil la ak ni nk tampar org (ayat tym geram mmg over)
hahaha



Aku yg mulia ni walaupun dh tau bkan salah aku call jgak minta maaf
eh aku x boleh la idup ngn org yg kurenggg diajar ni
seyes mmg xleh nk msk
chemistry ke kimia ke biologi aku ni diajar tuk hormat dan maafkan org
mungkin sbb tu aku senang nk maafkan org


tapi bila maafkan org aku ada tabit yg buruk sikit
susah tuk aku lupakan
memori apa yg terjadi tu da mcm long term memory
owh sungguh buruk perangai aku ni..huhu
aku cuba tuk melupakan suma yg pahit dan amik yg manis je tp kdg2 kalau ada yg paht tu dtg mmg xleh nk buat apa la..byk2 bersabar



dan berharap tahun ini tahap kesabaran aku makin meningkat
seiring usia aku yg da nk masuk 25 tahun ujung tahun huuu..
huhuhu makin tua kot bkn mkin muda (sedar diri)




Wassalam




p/s:sesapa yg rasa ada salah ke ada gaduh ke ngn ak..aku minta maaf

0 comments: